9 aprilie 2012

Timelapse dolly - a doua etapa

       A trecut cam mult timp, insa am reusit sa finalizez partea mecanica a "doliei" (furculition-ul de la "dolly") :)
Desi designul pare simplist, va spun ca exact asta am urmarit. Conform principiului "KISS" (Keep It Simple, Stupid!), cu cat piesele si conceptul sunt mai simpliste, cu atat sunt sansele mai mici ca eventualele defectiuni sa aiba loc. Sistemul de transmisie ales este prin surub, datorita mai multor considerente. In primul rand, este o piesa usor de schimbat (la orice hypermagazin de scule e cativa lei). In al doilea rand, transmisia este foarte fina, surubul reprezentand un reductor foarte eficient si precis. In al treilea rand (si cel mai important), surubul actioneaza, in acelasi timp, si ca un sistem de franare, atunci cand dolly-ul este inclinat chiar si la verticala, fara ca sistemul sa sufere de joc sau "creeping".

       Suportul pentru motor e realizat din lemn, pentru a fi usor de prelucrat, de o greutate redusa (dar rigid, in acelasi timp) si ieftin de inlocuit. Legatura de prindere a surubului de sanie se face tot cu un suport alungit, caruia i-am atasat o piulita alungita, pentru stabilitate si pentru a preveni eventuala eroziune mecanica a spirelor sale. In capatul opus motorului, am confectionat un suport pentru surub, bazat pe rulment, pentru a avea atat o rulare cat mai fina, dar pentru a putea prinde in piulite (cat mai strans) surubul, astfel incat toata greutatea saniei (cu tot cu aparat, grip, obiectiv, telecomanda etc) sa fie sustinuta pe acest suport, fara probleme (el fiind confectionat dintr-un cornier de otel, identic cu cele din sanie; la care am adaugat o placa de metal, prinsa in suruburi si sudata cu ciment plastic). Am vopsit totul in negru si... extorsiunea degejamentului bla bla bla....
Dupa lungile si indelungatele asteptari care nu se mai termina, iata un scurt clip, sa vedeti despre ce e vorba :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu